Saknade!!

Det finns dagar då man saknar personer som betytt något extra i sitt liv men av någon anledning inte längre finns kvar hos en.

Saker som får en att tänka tillbaka på stunder man upplevt och ställen man besökt.
Jag har en förmåga och koppla ihop vissa personer med speciella låtar. Så varje gång jag hör den där låten så ser jag personen framför mig.
De flesta låtarna är ganska sorliga och har kopplats ihop under "svårare" stunder med personen.

Vissa personer har gjort sår i mitt hjärta och när jag hör låtarna öppnas liksom såret upp igen och jag tänker tillbaka på stunden som det vore igår och jag känner fortfarande hur det smärtar!
Vissa personer har tagit en stor plats i det lilla röda som bultar och helt plötsligt har personen bara lämnat och plasten som han uppfyllde har bara blivit till ett stort hål.
Sen finns de folk som lever kvar så starkt inom mig men som har lämnat jordelivet för gott och som jag inte annat än önskar att de kunde komma tillbaka så jag kunde få spendera lite mer tid tillsammans med.

Jag hade en dröm inatt. Jag vaknade mitt i drömmen och blev förvånad över mig själv att just den personen fanns i min dröm. Jag somnade om och till min stora förvåning så kom personen tillbaka till drömmen.
Det var konstigt men ändå självklart. Det finns ju som sagt personer som tagit en stor del av mitt hjärta. När de försvinner brukar de liksom ta med sin hela biten men den här har lämnat kvar en stor del.
Jag kommer inte ihåg exakt vad drömmen handlar om men de säger ju att drömmar brukar vara till för att lösa problem som man själv inte kan lösa i vaket tillstånd. Så jag kan mkt väl tänka mig vad drömmen exakt handlade om.

Personer sätter sina spår på helt olika sätt.
Jag saknar stunder och speciella ögonblick.
Jag ser personerna framför mig, alla på ett bra sätt.

Vissa hade gärna fått stanna längre.
Vissa har sårat
Vissa har blivit sårade
Vissa har lämnat platsen i livet


When I think back on these times
And the dreams we left behind
I'll be glad cause I was blessed to get
To have you in my life

When I look back on these days
I'll look and see your face
You were right there for me

In my dreams I'll always see you soar above the sky
In my heart there'll always be a place for you for all my life
I'll keep a part of you with me
And everywhere I am there you'll be

//N

Kommentarer
Postat av: Phil Collins

Vissa låtar lämnar en aldrig!

2009-10-31 @ 23:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0